domů  |  o autorovi  |  tipy a triky  |  recenze  |  akce  |  odkazy  |  vzkazy  |  kontakt  
fotogalerie fotogalerie fotogalerie
       
   
měřítko 1/32 hodnocení
výrobce Revell 8/10
katalogové číslo 4723
počet dílů 88 plast, 4 čiré složitost
cena   █ █

HEINKEL HE 162 A-2 VOLKSJÄGER 1/32 REVELL

Tak koukám, že se nám dvaatřicetiny čím dál tím více začínají prosazovat na trhu. Svou trochou do mlýna přispěl i německý Revell. Jako předlohu si vybral německý lidový stíhač, neboli Heinkel He 162 A-2 „Volksjäger“. Tak se na to mrkneme. Na krabici je docela pěkná sci-fi kresba „Nervenklau“ po úspěšném útoku na Tempesta Z○DN. Model je odstříknutý ze světlounkého plastiku a díly mají negativní rytí a jsou rozmístněny ve čtyřech rámečcích a jeden rámeček je pak čirý. Plastových dílů je celkem 89 a čiré jsou čtyři. Rytí modelu je plytké a na více místech je možné objevit propadliny, které jsou vždy tam, kde se z druhé strany dílu nachází nějaké detaily či přepážky. Nejvíce jsem jich objevil na přídi kolem pilotního prostoru a dále na krytech motoru BMW 003. Zrovna na kapotě motoru by to nebyl až takový problém, pokud modelář bude chtít stošedesátdvojku onýtovat. I když nýtování u He 162 je věc ošemetná, vzhledem k fotografiím z výroby s pečlivě zatmelenými nýtovými řadami před nástřikem kamufláže. Ale zpět k modelu. Nový lidový stíhač má velmi pěkně vybavený kokpit, jen mě skoro trefil šlak, když jsem objevil zadní přepážku pilotního prostoru s nalisovanou zadní částí vystřelovací sedačky. Naopak opravdu nádherná je palubní deska. Myslím, že ani barevné lepty nevypadají tak opravdově! Zůstanu ještě chvilku u trupu. Na levé straně je docela hezky zpracovaný otevřený prostor zástavby kanónu MG 151/20, kterým byly vybaveny verze A-2. Pokud by si chtěl někdo udělat verzi A-1, letoun by byl vyzbrojený kanóny MK 108 (30 mm). Návod je také pěkná taškařice. U obrázku 31 nás nabádá k zalepení otevřeného krytu zbraňového prostoru na vrchní stranu otvoru, tedy na tu, kde měl skutečný letoun zámky. Kryt se totiž sklápěl od spodní delší hrany dolů! Navíc by v krytu měl být obdélníkový otvor pro vypadávání prázdných nábojnic od kanónu MG 151/20 popřípadě MK 108. Otvory jsou vyznačené pouze černým obtiskem... Ocasní plochy jsou vůbec ta nejslabší částí modelu. Rytí na nich má úplně rozplizlé okraje a místy se dokonce i ztrácí. Ne právě přesvědčivě jsou provedeny i křidélka a klapky křídla. Další vymyšlenou záležitostí je paneláž kolem kořene odtokové hrany křídla, která je ukončena obdélníkovým tvarem, ale fotografie tuto partii ukazují jako plynule zakulacenou a navíc okolo výrazně onýtovanou.
Velice pěkně má model zpracovanou hlavní podvozkovou šachtu. Je jasné, že v tomhle měřítku se bude muset doplnit o větší množství kabelů, ale základ už tak je velice slušný. Nádherně jsou zpracovaná hlavní podvozková kola. Nalisované hadičky rozvodů na hlavních podvozkových vypadají dost hrubě a nemodelově. Taktéž jako slušný základ se dá považovat maketa proudového motoru BMW 003 „Orkan“. Slepený bude jistě vypadat velice hole, ale po doplnění o nějaký ten drát podle dostupných fotek by mohl být velice slušný. Špatně má model zpracovaných šest lichoběžníkových přisávání na krytu motoru těsně u výstupu trysky. Model má celkem tři, ale fotografie a výkres z MBI jich ukazují jednou tolik.
No a teď to nejzajímavější na celém modelu – kamufláže. Revell nabízí celkem tři. Dvě od 3./JG 1 Oesau a jednu od 2./JG 1. Takže se jedná se o následující markingy:

  1. He 162 A-2, W.Nr. 120074, žlutá 1120 od 3./JG 1, pilot Oblt. Emil Demuth, letiště Leck/Holstein z května 1945 (foto v MBI str. 33 dole a barevný profil str. 51)
  2. He 162 A-2, W.Nr. 120077, „Nervenklau“, červená 1 od 2./JG 1, letiště Leck/Holstein z května 1945 (barevný profil v MBI str. 52)
  3. He 162 A-2, W.Nr. 120072, žlutá 3 od 3./JG 1, pilot Lt. G. Stiemer, letiště Leck/Holstein z května 1945 (bohužel jsem nenalezl žádné podklady)

Je potěšitelné, že obtisky obsahují kompletní popisky pro jeden stroj, na druhou stranu bohužel chybí hakenkreuz. No jo, německá firma... Docela odfláknuté jsou pak čiré díly, kdy odklopná část kabiny nesla u mého modelu nepěkné vtaženiny. No nutno poznamenat, že průhledné díly se Revellu dlouhodobě nevedou. K modelu doporučuji pořídit perfektní podkladové materiály v podobě loni vydané české publikace od MBI, ve které jsou dle mého názoru zatím nejlépe zpracované výkresy z PC Michala Bradáče. Pro notorické rozřezávače se pak jistě bude hodit japonský Aerodetail. Jak to shrnout? No moc se nám ten Revell za sedm stovek nepředvedl, co říkáte?

 

   

 

   

         
         
 

© Copyright 2002 - Jakub VILINGR (autor webu) - Ochrana se vztahuje na veškerý textový i obrazový obsah, včetně autorských postupů, návodů, apod. Jakékoliv kopírování obsahu webu je povoleno výhradně se souhlasem autora webu, kopírování ke komerčním účelům, reklamě nebo jinému typu propagace třetí strany je výslovně zakázáno.
© Copyright 2011 - Pavel ŠTĚPINA (Webdesign)