domů  |  o autorovi  |  tipy a triky  |  recenze  |  akce  |  odkazy  |  vzkazy  |  kontakt  
fotogalerie fotogalerie fotogalerie
       
   
měřítko 1/48 hodnocení
výrobce Hasegawa 6/10
katalogové číslo J1
počet dílů 52 plast, 5 čirých složitost
cena 500 Kč █ █

 

měřítko 1/48 hodnocení
výrobce Tamiya 7/10
katalogové číslo Aircraft series No. 70
počet dílů 66 plast, 3 čiré složitost
cena 700 Kč █ █

Bf 109 E TAMIYA VERSUS HASEGAWA

Tak jakého Emila si ve čtvrtce vybrat pro svou vitrínku, co? Přesně tuhle otázku jsem si položil a protože mám doma oba modely jak od Tamiye tak od Hasegawy, ušetřím vám práci a pustím se do porovnávání. Takže jdeme na to

Rytí, čistota povrchu

Tamiya má ostré, hluboké rytí, ale hlavně na povrchu křídla se nachází poměrně veliké množství propadlin nad vnitřními výztuhami, které jsou zevnitř dílů křídla (posléze se do nich vlepují klapky). Je to zbytečná práce navíc a propadlinky jsou natolik výrazné, že pokud by se neodstranili, budou pod rytím vidět. Skvělé je, že Tamiya nemá na dílech ani jeden otřep.
Hasegawa má velmi jemné, poněkud mělčí rytí a povrch je oproti Tamiyi na spodní ploše křídla skromnější na detaily. Výlisky postrádají jakékoli propadliny, či nectnosti povrchu, jako u Tamiye, čistota je výrazně lepší.

Kokpit, překryt pilotního prostoru

Tamiya má detaily nalisované zevnitř na bocích trupu, ale pořádnými detaily celý kokpit právě moc neoplývá. V každém případě je nutné vnitřek doplnit o některou doplňkovou sadu (například Eduard, Aires...). Kabinka je perfektně čirá, ale tloušťka materiálu je kolem jednoho milimetru.
Hasegawa má samostatně vylisované boky s detaily a oproti Tamiyi je tato část mnohem detailnější, ale stále to není ono a vše volá po nějakých doplňcích. Kabinka je také skvěle čirá jako u Tamiyi, ale z mnohem tenčího materiálu.

Křídlo, pohyblivé plochy

Tamiya má oddělené jak sloty, tak klapky a je tedy možné model postavit se „vším venku“. Nicméně konstrukce na křidélkách a klapkách není moc pěkně zpracována. Reliéf n klapkách je tvořen jakýmisi obdélníky.
Hasegawa má křídlo naprosto stejně rozdělené, ale pohyblivé plochy mají nádherný povrch a mnohem realističtěji naznačenou konstrukci klapek a křidélek.

Trup

Tamiya má oddělenou motorovou kapotu a spodek motorového krytu. Trup má navíc oddělenou pohyblivou část SOP.
Hasegawa má také oddělenou kapotu, ale spodek motorového krytu je zde dohromady s trupem. U Tamiye pak po slepení nebude vidět v chladiči spoj, kdežto u Hasegawy pravděpodobně ano. Na druhou stranu spodní část motorového krytu je mnohem věrnější při porovnání s fotografiemi, než stejná partie u Tamiye.

Podvozek

Tamiya má velice hrubý až nemodelový vzorek na pneumatikách a samostatně se vlepuje disk kola a podvozkové nohy jsou skoro bez detailů. Ostruhové kolečko je vylisováno dohromady s ostruhou. Podvozkové šachty mají na dně naznačenou docela pěkně konstrukci křídla.
Hasegawa má naproti tomu kola velice pěkná a podvozkové nohy jsou pěkné, detailní. Ostruha je součástí trupu. Vnitřek podvozkových šachet je víceméně shodný s Tamiyou a také jsou moc hezky provedené.

Ostatní

Oba modely obsahují závěsník na přídavnou nádrž, ale Hasegawa navíc obsahuje podlouhlý závěsník pro možnost nesení pumové výzbroje. Oba modely mají přídavnou nádrž, ale Tamiya má nádrži opět poněkud přehnaně hrubé rytí.

Co říci závěrem? Dle mého názoru se nedá jednoznačně říci, že je jeden nebo druhý model výrazně lepší. Oba Emily vypadají dobře a oba mají své klady i zápory. Teď už je to asi jen na pocitech, k čemu se modelář přikloní, ale rozhodně stojí za to si oba dva modely v prodejně prohlédnout a porovnat.

 

   

         
         
 

© Copyright 2002 - Jakub VILINGR (autor webu) - Ochrana se vztahuje na veškerý textový i obrazový obsah, včetně autorských postupů, návodů, apod. Jakékoliv kopírování obsahu webu je povoleno výhradně se souhlasem autora webu, kopírování ke komerčním účelům, reklamě nebo jinému typu propagace třetí strany je výslovně zakázáno.
© Copyright 2011 - Pavel ŠTĚPINA (Webdesign)