Zde přináším
fotografie z právě probíhající stavby modelu B-24 D Liberator v
měřítku 1/72 od japonské Hasegawy pro potřeby přípravy recenze do
REVI. Stavbu postupně dokumentuji a budu tady postupně uveřejňovat
nové fotografie ze stavby. Na modelu jsem prozatím pracoval celkem
cca 15 stavebních hodin. Model dokončím jako stroj od britské
Coastal Command s Československou posádkou za přispění konverze od
Pavla Models a nově vydaného aršíku na Československé Liberatory od
REVI...
|
|
|
|
sestavené přepážky a podlážky
uvnitř trupu |
vlepený interiér do polovin
trupu - nezapomeňte B-24 vyvážit! |
barvit není potřeba úplně
celý vnitřek trupu, protože dovnitř přes miniaturní okénka
není vidět |
těsně před slepením polovin
trupu... |
|
|
|
|
prostoru pro vyvážení je
uvnitř hodně, nezapomeňte zaslepit otvory v ploše podlahy
interiéru, protože tam nemají co dělat |
některá okna a část paneláže
je nutné přetmelit a následně upravit paneláž |
konkrétní úpravy... |
v návodu je chybně načrtnutá
poloha přepážky vůči podlážce - sestavený díl je správně
(podle návodu by nebylo možné přepážky vlepit do trupu) |
|
|
|
|
nosník křídla je skvěle
vymyšlený - zajistí naprosto přesnou geometrii křídla |
základ trupu s nalepenou
čirou přední částí trupu - tato je nutná lepit dopředu k
daným polovinám trupu, aby jsme se vyhnuli tmelení spojů |
při lepení zavřené pumovnice
zjistíte, že ani jeden ze čtyř dílů pumovnice nepasuje na
trup a je nutné velké hrubé broušení přesahujících dílů |
pumovnice po přerytí,
přebroušení a přestříkání Surfacerem 1000 pro sjednocení
povrchu |
|
|
|
|
přední část trupu po přerytí
a přestříkání Surfacerem 1000 |
nalepená čirá část předku
trupu ještě před barvením pro představu pasování
jednotlivých dílů k sobě |
nosník křídla je geniální
nápad - geometrie celého modelu není problémem |
nasucho přiložený vrchní díl
trupu, který je z čirého plastiku - je to výborný nápad
kvůli pasování pilotního překrytu a astrokopule |
|
|
|
|
celkový pohled na model
spojený bez nutnosti lepení (pouze trup je již slepený) |
výhodou modelu je skutečnost,
že křídlo není potřeba lepit a po nabarvení jednotlivých
částí modelu bude možné poloviny křídla jen vmáčknout na
křídelní nosník a výřez v trupu |
celkový pohled na model pro
představu pasování jednotlivých dílů - zde je vše prozatím
bez lepení |
stejný pohled, ale zespodu -
podvozkové šachty jsou již nabarvené a osazené, poloviny
křídla jsou již slepené |
|
|
|
|
pumovnice je zjednodušené a i
po vlepení žebříku pro pumy a pumy bude výsledek působit
holým dojmem |
špatně pasují motorové
gondoly do poloviny křídla, zde se nevyhneme velkému
broušení a tmelení přechodu do křídla |
podvozková šachta je
samostatný čtvercový díl, který se vlepuje zespodu do
poloviny dílu křídla - výborný nápad |
pohled na šachtu z druhé
strany |
|
|
|
|
VOP pasuje na trup perfektně,
tmelit je potřeba jen přechod do trupu na vrchu |
přechod po vytmelení a dorytí
- tmeleno jen vteřinovým lepidlem |
připravené díly "cowlingů" -
přední prstenec moc nepasuje na základ motorového krytu |
kola postrádají jakýkoli
vzorek - porovnání po narytí nového vzorku na holý díl
pneumatiky |