domů  |  o autorovi  |  tipy a triky  |  recenze  |  akce  |  odkazy  |  vzkazy  |  kontakt  
fotogalerie fotogalerie fotogalerie
       
   
měřítko 1/72 hodnocení
výrobce Hasegawa 8/10
katalogové číslo E28
počet dílů 204 plast, 41 čirých, 4 pryž složitost
cena 1 399 Kč █ █ █

Consolidated B-24D Liberator

Zde přináším fotografie z právě probíhající stavby modelu B-24 D Liberator v měřítku 1/72 od japonské Hasegawy pro potřeby přípravy recenze do REVI. Stavbu postupně dokumentuji a budu tady postupně uveřejňovat nové fotografie ze stavby. Na modelu jsem prozatím pracoval celkem cca 15 stavebních hodin. Model dokončím jako stroj od britské Coastal Command s Československou posádkou za přispění konverze od Pavla Models a nově vydaného aršíku na Československé Liberatory od REVI...

Československé Liberátory od REVI

 

sestavené přepážky a podlážky uvnitř trupu vlepený interiér do polovin trupu - nezapomeňte B-24 vyvážit! barvit není potřeba úplně celý vnitřek trupu, protože dovnitř přes miniaturní okénka není vidět těsně před slepením polovin trupu...
prostoru pro vyvážení je uvnitř hodně, nezapomeňte zaslepit otvory v ploše podlahy interiéru, protože tam nemají co dělat některá okna a část paneláže je nutné přetmelit a následně upravit paneláž konkrétní úpravy... v návodu je chybně načrtnutá poloha přepážky vůči podlážce - sestavený díl je správně (podle návodu by nebylo možné přepážky vlepit do trupu)
nosník křídla je skvěle vymyšlený - zajistí naprosto přesnou geometrii křídla základ trupu s nalepenou čirou přední částí trupu - tato je nutná lepit dopředu k daným polovinám trupu, aby jsme se vyhnuli tmelení spojů při lepení zavřené pumovnice zjistíte, že ani jeden ze čtyř dílů pumovnice nepasuje na trup a je nutné velké hrubé broušení přesahujících dílů pumovnice po přerytí, přebroušení a přestříkání Surfacerem 1000 pro sjednocení povrchu
přední část trupu po přerytí a přestříkání Surfacerem 1000 nalepená čirá část předku trupu ještě před barvením pro představu pasování jednotlivých dílů k sobě nosník křídla je geniální nápad - geometrie celého modelu není problémem nasucho přiložený vrchní díl trupu, který je z čirého plastiku - je to výborný nápad kvůli pasování pilotního překrytu a astrokopule
celkový pohled na model spojený bez nutnosti lepení (pouze trup je již slepený) výhodou modelu je skutečnost, že křídlo není potřeba lepit a po nabarvení jednotlivých částí modelu bude možné poloviny křídla jen vmáčknout na křídelní nosník a výřez v trupu celkový pohled na model pro představu pasování jednotlivých dílů - zde je vše prozatím bez lepení stejný pohled, ale zespodu - podvozkové šachty jsou již nabarvené a osazené, poloviny křídla jsou již slepené
pumovnice je zjednodušené a i po vlepení žebříku pro pumy a pumy bude výsledek působit holým dojmem špatně pasují motorové gondoly do poloviny křídla, zde se nevyhneme velkému broušení a tmelení přechodu do křídla podvozková šachta je samostatný čtvercový díl, který se vlepuje zespodu do poloviny dílu křídla - výborný nápad pohled na šachtu z druhé strany
VOP pasuje na trup perfektně, tmelit je potřeba jen přechod do trupu na vrchu přechod po vytmelení a dorytí - tmeleno jen vteřinovým lepidlem připravené díly "cowlingů" - přední prstenec moc nepasuje na základ motorového krytu kola postrádají jakýkoli vzorek - porovnání po narytí nového vzorku na holý díl pneumatiky

 
Druhá část článku - Liberator od 311. Sq. RAF (pilot J. R. Irving)

 

         
         
 

© Copyright 2002 - Jakub VILINGR (autor webu) - Ochrana se vztahuje na veškerý textový i obrazový obsah, včetně autorských postupů, návodů, apod. Jakékoliv kopírování obsahu webu je povoleno výhradně se souhlasem autora webu, kopírování ke komerčním účelům, reklamě nebo jinému typu propagace třetí strany je výslovně zakázáno.
© Copyright 2011 - Pavel ŠTĚPINA (Webdesign)