|
|
měřítko |
1/48 |
hodnocení |
výrobce |
Eduard |
6/10 |
katalogové číslo |
8061 |
počet dílů |
126 plast, 6 čirých, závaží, masky |
složitost |
cena |
500 Kč |
█ █ █ |
Bell P-39Q Airacobra
Použité barvy
-
písková Sand No. 49 - Model Master 1706
-
světle modrá - mix 12% lesklá modrá Humbrol 14 + 88%
lesklá bílá Humbrol 22
-
matná černá Tamiya XF 1
-
interiérová zelená Model Master 1734
-
lesklý lak Tamiya Clear X22, matný akrylátový lak Agama
Patina
Nejdříve bylo nutné celý model nastříkat stříkacím tmelem Gunze Surfacer 1000 a
vyleštit pomocí silně namočeného smirkového papíru jemnosti 2000. Dalším krokem
bylo nastříkání tzv. "preshadingu", který spočíval v nastříkání asi tak 2,5 mm
širokých proužků matné černé barvy Tamiya XF-1. Přes "preshading" jsem stříknul
namíchanou modrou barvu naředěnou zhruba 1:6 ve prospěch ředidla S6001 na
stříkání. Přechod mezi modrou a pískovou barvou jsem vytvořil pomocí válečků o
průměru zhruba 1,5 mm pomocí nemastné hmoty na připevňování plakátů Faber-Castell
Tack-it. Písková barva Sand 1706 od Model Masteru se stříkala naprosto perfektně a
vytvořila nádherný sametový povrch. Naředění jsem zvolil zhruba 1:3 taktéž
ředidlem S6001. Po nastříkání kamufláže bylo nutné celý model nastříkat lesklým akrylátovým
lakem Tamiya X-22 Clear, který byl naředěný originálním ředidlem Tamiya X-20A
thinner v poměru asi tak 1:5-6. Na dobře vyschlý lak jsem umístil pomocí vodiček
Gunze Mr. Mark Setter a Mark Softer obtisky ze stavebnice, se kterými se
pracovalo opravdu skvěle. Obtisky jsem nechal schnout zhruba den a půl a znovu
celý model zalakoval pomocí laku Tamiya. Na takto perfektně připravený povrch
jsem pouze do spár napouštěl mix olejových barev naředěných Přípravkem
pomaleschnoucím. Oleje stačilo nechat zaschnout zhruba 2 hodiny a po této době
jsem model opět nastříkal akrylátovým lakem, tentokrát však matným od Agamy. Na
lak od Agamy jsem použil opět velmi vysoký poměr ředění a použil originální
ředidlo pro vodové barvy. Pro zašpinění od výfukových plynů mám odzkoušený velmi zajímavý fígl. Používám
zásadně zašpiněné ředidlo ve kterém čistím štětce od syntetických barev. Je to
mix ředidel S6001 a S6006. Zpravidla skleničku s ředidlem rozkarbluji a nechám
usednout hrubší částice. Poté stačí pomocí stříkačky vytáhnout trochu
zašpiněného ředidla a vstříknout do prázdné skleničky od nějaké barvy. Do
špinavého ředidla pak přidávám zhruba 5-10% barvy Model Master Rubber a Aircraft
Interior Black. Tímto mixem posléze stříkám očouzení od výfukových plynů a s
velmi nízkým tlakem vzduchu z kompresoru. Pokud je nutné tuto směs přiředit, pak
přidávám ředidlo S6001. Směs musí být perfektně připravené. Po nástřiku stačí
zpravidla 5 minut a barva je na modelu dokonale suchá. Do prostřed proudu
výfukových zplodin pak občas stříkám nějakou velmi světlou šedivou barvu
naředěnou v poměru 5% barvy a 95% ředidla, pro vytvoření efektu vypáleného
středu plechů za výfuky.
|
|
|
|
|
|
|