|
|
měřítko |
1/48 |
hodnocení |
výrobce |
Classic Airframes (short run) |
5/10 |
katalogové číslo |
kit No. 461 |
počet dílů |
63 plast, 4 vaku, 13 PUR |
složitost |
cena |
800 Kč |
█ █ █ |
Hawker Hurricane Mk. I
Model letounu Hawker Huricane Mk. I s tzv. plátěným
křídlem se jako klasický stříkaný kit nevyrábí. Můžete sehnat pouze
poněkud drahý short run od amerického producenta Classic Airframes.
Model má původ v tuzemsku a to buď u firmy Sword a nebo u firmy MPM,
které pro Classic Airframes výlisky většinou vyrábí. Model má značné
množství otřepů a také přesazených dílů. Například podvozkové nohy
hlavního podvozku jsem musel nahradit z modelu od Airfixu, které mi
zaslal kamarád Honza Miňovský. Hurricane má podvozkovou šachtu,
kola, výfuky a další drobné díly odlité z PUR v solidní kvalitě.
Obtiskový aršík je vytištěný u Microscale a soutisk je naprosto
vynikající. Bohužel jsem měl s obtisky velké problémy. I když jsem
použil originální vodičky Aeromaster Set + Sol, nepodařilo se mi
znaky uspokojivě osadit. Všechny znaky byly totiž rozděleny na
samostatné kruhy s jednotlivými barvami. Nevím, zda jsem moc
nechvátal, každopádně po vyschnutí obtisků mi na znacích zůstaly
viditelné přeložené výstupky na obtiscích. Po obroušení bylo nutné
provést opravu. Kokardy jsem pečlivě zamaskoval a přestříkal. Po
sejmutí krycí lepenky mne čekalo nemilé překvapní, protože spolu s
lepenkou šly dolů i kusy obtisků, takže jsem za pomocí masek na
kokardy poskytnutých od souseda Honzy Hitky začal s kokardami od
začátku. Stříkání kokard je velice jednoduchou činností s perfektním
výsledkem. Níže na fotografiích jsem detailně nafotil postup
stříkání kokard. Prvním krokem bylo zamaskování a umístění
základních kruhů na místo budoucích znaků. Následoval nástřik černou
barvou, která j důležitá jako základ pod bílou barvu. Bílá barva
totiž naprosto perfektně kryj práv na matné černé. Prakticky hned
při prvním nástřiku je bílá opravdu sytá. Po důkladném proschnutí
bílé barvy jsem budoucí bílé okruží zamaskoval a nastříkal vnější
okruh žlutou barvou a střed barvou červenou. Obě barvy bylo nutné
znovu nechat důkladně zaschnout, aby při maskování nedošlo k
poškození čerstvé barvy lepenkou. Posledním krokem pak bylo
dostříkání modré barvy v označení. Po sejmutí masek byl výsledek
parádní. Nechal jsem tedy ještě 48 hodin barvy důkladně proschnout a
po této době pomocí hodně odmočeného smirkového papíru jemnosti 2000
jsem znaky opatrně přebrousil, abych se zbavil vystouplých okrajů
jednotlivých segmentů. Nakonec jsem vše znovu přelakoval a konečně
umístil do vitríny... Model jsem původně stavěl jako odpočinkovou záležitost během
marodění, ale stejně jsem si nakonec sám díky nesmyslnému chvátání
vytvořil množství chyb, které konečný výsledek oddálily. Horkých
chvilek bylo tedy požehnaně...
|
|
|
|
|
|
|