domů | o autorovi | tipy a triky | recenze | akce | odkazy | vzkazy | kontakt | ||
Macchi C.200 SaettaSpolečnost Italeri v poslední době vydává modely, které jsou sice
z kovových forem, ale jejich kvalita je prachbídná. Plast je velmi
měkký, negativní paneláž rozplizlá a křivá a navíc obrovské
negativní nýty posílají vzhled modelů někam ke kovovým hračkám. Stavba modeluPo vstřebání prvotního šoku s kvalitou stavebnice jsem jako první
kompletně přetmelil veškerou paneláž a nýty na křídle pomocí
dvousložkového tmelu Tamiya Polyester Putty. a následně podle
pravítka pečlivě přeryl. Je věčná škoda, že Evropská unie bohužel
zakázala dovoz tohoto špičkového tmelu. Tmel se nevydroluje a
perfektně drží a navíc je vytvrdlý po asi třech hodinách a lze jej
vyhladit do roviny. KokpitInteriér je vybaven samostatně dolepovanými bočnicemi s rozplizlými detaily a podlážkou interiéru se sedadlem, které lze s přimhouřením očí použít. I tak jsem stavebnici doplnil o leptanou sadu Eduard, která pomohla vhodně doplnit celý model. Většinu detailů jsem navíc kombinoval s PUR díly ze stavebnice Special Hobby. TrupNejvětší závadou trupu je ztvárnění otvorů pro hlavně kulometů. Odstranil jsem dle paneláže kompletní plast a vzniklé otvory vyplnil pomocí Milliputu, do kterého jsem upevnil injekční jehly průměru 1,6 mm. Jehly po zatvrdnutí tmelu bylo nutno opět přetmelit, nicméně samotná špic kopírovala trup, takže jsem tak vytvořil zcela přesné výřezy pro vlepení kulometů. Kulomety jsem našel u Quickboostu a jejich průměr přesně odpovídá vnitřnímu průměru injekčních jehel, takže na konci stavby stačilo jen vložit hlavně a zakápnout sekundovým lepidlem. Motor a motorový kryt Již jsem se zmínil, že jsem ke stavebnici Italeri navíc dokoupil stavebnici C.200 I. serie od Special Hobby jako zdroj alternativních dílů. Z ní jsem použil kompletní motor včetně jeho krytu. Stavebnice Italeri má bohužel motorový kryt rozkrytovaný, aby byl vidět příšerně zpracovaný motor. Motorový kryt bohužel po slepení vykazoval takové disproporce, že moc nemělo smysl se zabývat v jeho sestavování. Navíc mezi aerodynamickými boulemi prakticky nebylo možno kvalitně vybrousit tmel a obnovit chybějící paneláž, takže mi jiná možnost nezbyla. Naroubování motorového krytu ze stavebnice Special Hobby odlitého z PUR na stavebnici Italeri, bylo bezproblémové. Nakonec se tato možnost ukázala jako překvapivě jednoduché řešení nejproblematičtější části stavebnice Italeri. Podvozková šachtaStavebnice sice obsahuje motorovou přepážku a dno podvozkové šachty, ale na bocích zůstávají asi 2,5 mm škvíry, které bylo nutno doplnit plastovými destičkami. Uvnitř pak chybí množství trubek motorového lože a hlavně pak kabelů a trubek vedení kapalin. To vše je nutné kompletně dokončit a doplnit. Do tohoto prostoru jsem doplnil víceméně jen lepty od Eduardu a několik málo profilů Evergreen. Povrchové detailyVedle komplexního přepracování paneláže a různých krytek bylo
potřeba doplnit nad panty drobné destičky vytvořené z tenkého
kondenzátorového plechu. Vedle toho je na povrch doplněno několik
leptaných krytek ze sady Eduard. Quickboost nabízí několik sad
drobných detailů, kterými lze model vylepšit (výfuky, hlavně zbraní,
antény apod.). ZávěrI když jsem model nakonec dokončit, dobrý pocit z něj nemám.
Vynaložené úsilí neodpovídá finálnímu výsledku. Jakub "Kubrt" Vilingr
|
|||||||||||||||||||||||||
© Copyright 2002 - Jakub VILINGR (autor webu) -
Ochrana se vztahuje na veškerý textový i obrazový obsah, včetně
autorských postupů, návodů, apod. Jakékoliv kopírování obsahu webu
je povoleno výhradně se souhlasem autora webu, kopírování ke
komerčním účelům, reklamě nebo jinému typu propagace třetí strany je
výslovně zakázáno. |